Koko...

... TU!!!!

Så låter det här hemma, ganska ofta.
Det betyder "bil ute".

Det här handlar alltså om Fenix talförmåga.
Hur mycket pratar/pratade din 2-åring?

Fenix är nu 2 år och 1 månad och dom ord han säger är:

Mamma
Pappa
Ovve (vovve)
Tii (Elize)
Koko (bil, motorcykel, båt m.m)
Beppe (moppe)
Boppa (hoppa)
Bumma (brumma bil)
NamNam (mat)
Dicka (dricka)
Titta (sitta)
Aj
Hej
Ja
Nej
Tu (ut)
Blää
Ojoj
Där
Den

Tut-tut
Bampa (lampa)

Han har utvecklat en förkärlek för att sätta ett B i början på många ord.
En 2-ords mening han använder lite nu o då är "Hej Tii".

I övrigt så må jag säga att han är en förståndig och klok liten gosse.
Jag kan be honom hämta saker, förklara vart dom ligger och han kommer oftast med rätt saker.
Han är även väldigt ordningssam, rätt sak på rätt plats.
Berättar jag nått kul vi ska göra så reagerar han med iver och är det nått "mindre kul" så nickar han allvarsamt.

Jag är inte orolig för att det inte ska komma mera, bara lite nyfiken för hur det ser ut för er andra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0