Vik hädan...

... bacilljävlar!

Årets andra magsjuka är nu avklarad. Eller, klar o klar, den är här iaf. Har precis skurat hela huset med klorin och kokat alla flaskor och nappar.

Kan tycka att det kan vara nog med sjukdomar nu. Jag har inte jobbat en hel vecka sen den 11 mars. Helt galet. Sjukdomar och baciller har hoppat mellan barnen och löst av varandra lagomt tills man fått bukt med den ena. Enorm frustrerande.

Mer då? Ja, jo just, Tequila har nu flyttat, hon bor hos en alldeles fantastisk familj ute i Njurunda. Dom har en hästgård där dom jobbar hemma så hon får vara ute hela dagarna och blir aldrig lämnad ensam!
Hur tråkigt det än känns att lämna bort henne så vet jag att hon har fått det underbart, och att det vart så rätt på första försöket känns skitbra. Har tänkt att vi ska åka och hälsa på henne nån dag så fort bacillerna gett sig iväg.

Missade krogkryssningen förra söndagen oxå, lite bitter är jag fortfarande men jag får en ny chans på måndag då jag får åka med Servera ist, kan bli najs! Jag hoppas bara att Tuss ordnar så att hon kan följa, det vore ju som grädden på moset!

Nej, nu ska ungarna saneras sen blir det hopp i säng för dom så en trött och utmattad mor får lägga omkull sig oxå.

Lators!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0