Det är inte utan...

... en liten klump i bröstet som jag nu inser att jag har ammat för sista gången i mitt liv.

Ja jag vet! Här har jag klagat och gnällt om hur less jag är på att ligga som en mjölkkossa hela nätterna men det är ändå något speciellt med att amma. Känslan av att ge av sig själv för att tillfredsställa en annan liten människa. Knepigt.

Nåja. Nu är det iaf över och det har gått förvånansvärt lätt än så länge.
Första natten skrek hon till klockan 4 och vägrade ta vällingflaskan. Till slut somnade hon av ren utmattning. Igår tog hon flaskan utan krusiduller i vaggan men ville prompt somna i famnen. Inatt när hon vaknade så surplade hon i sig hela flaskan och somnade sen om, i sin egen säng, utan gnäll. Dagens sovningar har trilskats lite men med en mor som är snäppet tjurigare än henne så har hon till sist gett upp och somnat i sängen!
Nu håller vi bara tummarna att det här håller i sig och att vi kan minska på tiden det tar att få henne att somna!

Sen har jag även bokat ett bord på barnloppisen på parken den 31 mars. Nu ska kläder och prylar som inte används bort! Det ser jag framemot! Ska göra en rejäl rensning innan bara så jag är säker på att jag får med mig allt!

Nej, nu blire pippi i soffan med min stora lilleman innan moster Eija kommer på besök!


Kommentarer
Postat av: Sara

Verkar som att blogg.se inte tillåter kommentarer på mobilinlägg eller nåt. Det här var typ det första inlägget jag kunde kommentera, inget ovanför. :-P

Jaja, det låter som en toppenidé med pyssel och vin tycker jag. :-D Vi måste boka in nåt, annars blir det aldrig av. ;-) Och hojta om du känner dig sugen på klubbkvällen!

2012-02-08 @ 22:39:01
URL: http://xarahs.blogg.se/
Postat av: Lajsa

Hej inte kunnat kommentera jag heller.



Kul att Elize går, så häftigt vad snabbt det går ju. Och skönt att du trivs med jobbet. Det där med amningen, hur gick det för dig? Leia har nästan slutat nu, eller ja hon nattammar ju och kanske 1-3 ggr per dag. Men hur gick det med dina tuttar, slutar det bara att komma mjölk?



kram kram

2012-02-15 @ 18:36:59
URL: http://lajsa.tublr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0