Idag blir en...

... spännande dag.

Nu är båda skruttarna dåliga, Fenix snorar, hostar och har feber och Elize låter som om hon har en stor slemboll i halsen och näsan. Kunde jag så skulle jag ta över allt åt dom!

Fenix har blivit oootroligt mammig på slutet här.
Jag skulle gissa på att det är en kombo av Elize intåg i hans liv och förkylningen som inte vill ge med sig.
Han vaknar på kvällarna/nätterna och skriker och grinar.
"MAMMA, MAMMA, MAMMA"
Det är riktigt hjärtskärande.
O stackars Mr X försöker trösta men han blir liksom inte godkänd av lilleman.

I övrigt så funkar det mesta...
Eller, ja, jo, funkar gör det ju.
Men jag känner mig konstant stressad.
Är det inte den ena så är det den andra som skriker i högan sky.
Är inte den ena hungrig så är det den andra... Ja, ni förstår.
Jag stressar mig igenom middag, dusch, toabestyr och nätterna.

Det känns inte riktigt bra.
Det jag fasar mest för är att amningen ska ta den största smällen.
Jag vill verkligen amma henne, ok om det inte blir fullt lika länge som jag ammade Fenix, men mitt skräckscenario vore att jag slutade producera mat åt henne.
Jag vet, jag har nog hängt upp mig lite på amningen, o jag vet, ersättning funkar oxå.
Men för mig känns det viktigt att amma.

Nåja, nu ska jag stressa mig igenom gårdagens Big Brother sen när barnen sover ska jag frossa i det jag har lyckats baka i helgen. Dajmcheesecake, havreflarn och kanelbullar.

En Spa-dag vore nått det...

Kommentarer
Postat av: petra toivonen

shit vad du kämpar på!!!!=) ja, en ledig dag vore nog nått för dig så du orkar med dig;) o avis är ja,de låter ändå mysigt med ett syskon=)

2011-04-04 @ 09:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0