Jag älskar...

... min bebis. Min älskade Fenix, som gör mitt liv helt.

Men ibland retar han mig till tusen. Jag vet och förstår att man inte kan kräva av en 9-månaders att han ska förstå sitt bästa. Men när jag så klart försöker visa honom så kan han väl åtminstonde försöka ta det till sig.

Han har varit sjuk nu i ett par dagar, snorig och febrig, det har inte alls varit lätt för honom.
Han har inte kunnat andas med näsan, vilket på nätterna har resulterat i panik för honom.
Så då har han vart ledsen i flera timmar, halvsovandes...

Jag tycker så innerligt synd om honom såna gånger.

O nu idag så har han kännts betydligt bättre,
har kunnat äta utan att låta som om han sprungit ett maratonlopp.
Men då ska tjurskalligheten ta över. Vägrar sova.
Han var så sjukt trött nu men skulle till varje pris vara vaken.
Trodde kanske att det var så att han hade lite svårt att komma till ro om det var så att det var tjockt i näsan eller att han hade lite feber. Men icke. Han andades bra och hade bara 37.1 i temp.

Nu har han krokat sig och ålat och grinat i 2½ timme så till slut så somnade han,
antagligen av ren utmattning. Vilket jag oxå kommer göra efter denna brottningsmatch.


Nåja, nog om detta.

Imorgon drar Mr X till Gävle för att börja sin praktik som ska vara i 8 veckor. Det kommer att bli långa och tråkiga veckor. Fyllda av saknad.

Nej. Nu ska jag njuta av en kall folköl innan det är dags att krypa till kojs.

Kommentarer
Postat av: MammaTessan

Lät jobbigt. Joline har aldrig varit sjuk än men däremot brukar hon kunna tjura på i 3timmar ibland innan hon somnar. Eller som igår sov hon inte alls på dan.

2010-04-09 @ 22:34:04
URL: http://tjn.blogg.se/
Postat av: Anonym

KRAM för att vi bor så nära ... så därav kan vi inte nu heller vara långt från, fast ljusen ger ett varmt sken.

2010-04-09 @ 23:25:24
Postat av: MammaTessan

Sv: Ja iof. Men hon har en mörkläggande rullgardin hos sig. Men det lyser från vardagsrummet också, så det är nog därför.

Jag vill inte stänga dörren till henne heller för då kanske jag inte hör om hon vaknar.

2010-04-13 @ 11:00:12
URL: http://tjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0