Sen när vart det...

... skamset och fult att vara trött?

"Det skulle du tänkt på innan du skaffade barn."

"Men herregud, hur ska du då orka att ha 2?!"

Sen när måste man framstå som stålkvinnan hela tiden?

Är jag en sämre mamma för att jag är trött?

Jag har haft barnvakt till Fenix ganska många ggr, de flesta gånger
har varit när jag jobbat, vilket har resulterat i att det har blivit dåligt med sömn vilket som.
Andra gånger har varit när vi har haft nått speciellt på schemat, som typ flytt hit och flytt dit.
Detta har även det resulterat i ganska lite vilotid.
Att skaffa barnvakt för att bara ligga på soffan och äta gosaker och titta på film
en hel dag har liksom varit uteslutet.
Behöver man inte sånt sen man vart förälder??

Jag skulle vilja åka bort.
Eller, iaf vara helt barnfri i 2 dygn.

Gör det mig till en hemsk människa??

Kommentarer
Postat av: MammaTessan

Absolut inte. Det gör dig inte till en dålig mamma.

Man blir trött av att ha barn, ett hem att sköta och du 2 hundar på det.

Nu när du är gravid igen gör inte precis att du blir piggare.

Men som sagt, om ni vill vara barnledig så ställer jag och Joline upp :)

2010-10-11 @ 12:04:00
URL: http://tjn.blogg.se/
Postat av: MammaTessan

Sv: Okej!

Men är det ljust i sovrummet på morgon eller? För det har jag märkt med Joline. Förut hade vi mörkläggnings gardiner. Och nu har vi inget.

Då sov hon längre än hon gör nu.

Tyst och mörkt brukar hjälpa.

2010-10-11 @ 12:50:52
URL: http://tjn.blogg.se/
Postat av: Maijsan

Det gör dig verkligen inte till en dålig mamma! Den som påstått det kan inte ha egna barn!! Alla som har barn VET att ibland så tryter orken... Är jag en hemsk mamma då min lill tös är hos sin pappa varannan helg också då eller? Vansinne. Bara att vara gravid är ju utmattande mellan varven, att sen jobba, sköta hem och hushåll, två hundar och en liten kille i sina bästa år... Vad är det för fel på människor som MÅSTE komma med negativ energi? Ne sandra, KÄMPA PÅ! Skaffa barnvakt och åk bort innan tvåan kommer, njut av att vara bara du och Jörgen! Det behöver man!

2010-10-12 @ 09:29:36
Postat av: Siw & Bruttan

Du är världens BÄSTA mamma! Kom med han bara så ska jag roa honom, och mig själv med. Bara jag är ledig så.

2010-10-13 @ 23:49:43
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: Carro

Klart du inte är en dålig mamma, man är ju mänsklig!! som sagt du är gravid och man är extra trött då.Sen har man hormoner för att klara av barnen.Jag ångrade att inte jag tog barnvakt innan Enya kom för man behöver vila för att kunna vara en bra förälder...

2010-11-15 @ 22:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0