Ibland...

... så överraskar jag mig själv.

Har länge kännt att jag varken har ork eller lust att julpynta i år.
Jag menar, Fenix är fortfarande så liten så det är inget han kommer att märka och varken jag eller Mr X är nå större julfantaster.

Men så fick jag nå ryck, kokade glögg och smockade i mig ett par pepparkakor, for ner i källaren, slet och grävde bland kartonger och säckar och upp kom jag med mormors gamla pynt!

O inte nog med att jag pyntade, jag plockade även ner annat överflödigt krimskrams, diskade och plockade rent i köket. Jag laddade tom kaffekannan till Jörgen inför imorgon.
Man skulle kunna tro att jag var i boningstagen men så är det icke.

Nu är jag däremot helt slut och ska krypa ner i sängen bredvid lilleman, som ligger där redan och värmer mitt täcke,  och varva ner med en ljudbok.

I veckan är det 6 arbetskvällar i sträck som väntar. Trevligt.



Den här framkallar väldigt många fina minnen från mormor och Sven-Olof hos mig!
Jag önskar att Fenix hade fått träffa 'Á Disa' och 'En Stampnicke'!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Visst är det väl mysigt med lite julpynt endå?Jag är helt galen,har julsaker överallt nästan hehe

2009-12-15 @ 19:46:42
URL: http://jennyahl.blogg.se/
Postat av: Jenny

det blir säkert roligare sen,när lillen är lite större=)Jultomte o grejjer hehe

2009-12-16 @ 09:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0