Det är en fantastisk känsla...

... att känna att man inte saknar det man en gång hade.

Förr, innan jag vart gravid, bestod mitt sociala liv utav att supa. Så känns det idag iaf.
Detta intresse delades med alla i min bekantskapskrets. Alltför ofta från det att ögonen öppnades tills det att dom slog igen utav utmattning.

Jag vet mamma, det låter hemskt, men det var kanske inte sååå hemskt som du föreställer dig. Jag hade inte alkoholproblem.

Men det jag menar är att vi i vårat "gäng" hittade aldrig på något nyktert. Det tycker jag är trist med tanke på att det i dag resulterar i att jag aldrig umgås med nån. Mina gamla "vänner" ringer aldrig och frågar om vi ska hitta på nått, gå på bio, laga lite gó mat eller ta en fika.

O vet ni vad. Jag saknar det inte.

Mr X telefon ringer stup i kvarten, förslagen om diverse tillställningar, dag som natt, haglar över honom.
Nåja, nu kanske jag överdrev, men lite så känns det eftersom att kontrasten mot min tysta telefon är så stor.

O jag säger det igen. Jag saknar det inte.

Jag vill berika och fylla mitt liv med annat. Med upplevelser och minnen... som BESTÅR.
Jag är glad för dom få som finns i mitt liv nu, o det räcker ganska bra med det.

Nåja, nu väntar sista jobbpasset innan jul. Imorgon blir det frisörbesök och klappshop.

Kommentarer
Postat av: PETRA

Låter bra tycker jag=)

2009-12-20 @ 18:55:48
Postat av: Siw

Vet inte hur många vuxen poäng du får för det inlägget? Hmmmmmm ok 100 då, :-) Kram

2009-12-24 @ 20:37:06
URL: http://yllegarnets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0